Ankiety, tabele i diagramy w klasie VII

Któż z nas nie rysował tabel czy diagramów na matematyce. Pewnie się zdarzało i to nie raz, choć w dobie dzisiejszej techniki sięgamy po odpowiednie do tego programy, które ułatwiają nam zadanie i sprawiają, że praca jest dokładniejsza i staranniejsza. Niemniej jednak na jednej z lekcji matematyki uczniowie kl. 7 zostali postawieni przed zadaniem ułożenia krótkiej ankiety, zebrania danych w tabeli i przedstawienia ich na diagramie kołowym i słupkowym.

Nic by nikogo nie zdziwiło, gdyby nie fakt, że nikt nie dostał komputera. Dzieci miały wszystko wykonać ręcznie. Poruszone zostały piórniki, zakamarki szuflad w klasie, tornistry, w poszukiwaniu przyborów matematycznych, kredek, flamastrów. Pytania do ankiet zostały w mig wymyślone, gdyż uczniowie znają się nie od dziś. Następnie selekcjonowanie danych, rysowanie tabel, które nie sprawiło problemu, jak również przedstawienie wyników w procentach. Ale jak przyszło do rysowania wykresów, to zaczęły się schody. Miło było popatrzeć na spore zaangażowanie w pracy, jak się wyginają nie tylko przybory i kartki, ale postacie uczniów z lewej czy prawej strony ławki, oby tylko dobrze narysować, odmierzyć czy zapisać. Praca była wymagająca, ale sprawiła uczniom wiele przyjemności. Wszyscy spisali się na medal, dlatego otrzymali wysokie oceny.

Komentowanie jest wyłączone.